Модель професійної компетентності педагога-організатора

Модель професійної компетентності педагога-організатора
І. Педагог-організатор повинен знати:
1. Основи загальнокультурної підготовки:
§ основні віхи історичного та культурного розвитку України;
§ державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
2. Дисципліни психолого-педагогічного циклу:
§ основи педагогіки;
§ сутність процесу виховання, його загальних і конкретних цілей, завдань, організаційних форм, засобів, методів;
§ форми і методи виховання громадянина України;
§ анатомо-фізіологічні, вікові, психологічні особливості учнів;
§ зміст, форми і методи роботи з батьками;
§ зміст, форми і методи організації дозвілля дітей;
§ соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень.
3. Методологію новаторсько-оригінальних дій:
§ наукові основи інноваційних технологій виховання;
§ моделі виховних систем шкіл нового типу;
§ педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
4. Законодавчо-нормативне забезпечення.
II. Педагог-організатор повинен володіти уміннями: загальнопедагогічними:
а) діагностико-прогностичними:
§ ефективно застосовувати теоретичні професійні знання в практичній діяльності;
§ здійснювати аналіз методичної та іншої літератури і визначати найбільш оптимальні прийоми організації позанавчальної діяльності учнів;
§ розробляти необхідне методичне забезпечення позакласних виховних заходів;
§ вміти визначати конкретну мету виховного заходу, завдання виховного впливу;
§ вміти аналізувати результати своєї роботи і робити висновки щодо їх вдосконалення.
б) організаторськими:
§ надавати допомогу у створенні та організації діяльності дитячих організацій, об'єднань, рухів на основі співробітництва, творчої співдіяльності;
§ планувати і організовувати позакласну виховну роботу;
§ координувати діяльність організацій, об'єднань у навчальному закладі та поза ним;
§ спільно з педагогічним колективом розвивати мережу гуртків, клубів, об'єднань за інтересами, залучати до них дітей;
§ вживати заходи щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
в) фаховими:
§ володіти методикою організації позакласної діяльності дітей;
§ володіти методикою підготовки, проведення, аналізу виховних заходів;
§ розвивати творчі інтереси дітей, їх інтелектуальні здібності;
§ знати і володіти формами і засобами національно-культурного відродження школи і впровадження в життя народних традицій, звичаїв, обрядів, свят рідної мови, народної пісні тощо.
Орієнтовні проблеми педагога-організатора в роботі з учнівським колективом
1.Шляхи взаємодії класних керівників і органів учнівського самоврядування у формуванні свідомої дисципліни, відповідальності за якість навчання.
2.Виховання почуття обов'язку перед батьками, вчителями, Батьківщиною.
3.Виховання національної самосвідомості, вивчення та примноження традицій українського народу.
4.Вдосконалення роботи органів учнівського самоврядування та їх вплив на формування в учнів свідомої дисципліни, правової культури.
5.Виховання в учнів доброти і милосердя, любові до Батька і Матері. Попередження егоїзму у дітей.
6.Розвиток ініціативи і творчої активності учнів, відповідальності за доручену справу.
7.Виховання в учнів кращих моральних рис на основі загальнолюдських цінностей засобами народної педагогіки.
8.Виховання свідомої дисципліни, культури поведінки, дружніх стосунків між учнями класу.
9.Формування потреби у здоровому способі життя.
10.Виховання культури поведінки та культури спілкування у дітей.
11.Виховання активної громадської позиції та національної самосвідомості.
12.Формування особистісних рис громадянина України.
13.Формування духовності учнів, їх громадянської зрілості, моральних якостей.
14.Організація саморозвитку особистості.
15.Виховання рис характеру дитини на основі загальнолюдських норм гуманістичної моралі.
16.Формування екологічної культури особистості, гармонії її відносин з природою.
17.Розвиток уміння міжособистісного спілкування.
18.Ідеали і ціннісні орієнтації старшокласників.
19.Формування у дітей навичок законослухняності та правомірної поведінки.
20.Виховання самостійності, волі, характеру, відповідальності за свої вчинки.
21.Створення в закладі атмосфери дружби та взаємоповаги, доброзичливих стосунків, толерантності.
22.Формування духовності учнів, їх громадянської зрілості, моральних якостей.
Документація, за ведення якої відповідає педагог-організатор
1.Портфоліо органів учнівського самоврядування.
2.Портфоліо громадських об'єднань (нелегалізованих, незареєстрованих).
3.Портфоліо осередків дитячих громадських організацій (легалізованих, зареєстрованих) у межах загальноосвітнього навчального закладу.
4.Щоденник педагога-організатора.
5.Плани роботи (річні, місячні, тематичні).
6.Ретельний облік учнів-членів дитячих та молодіжних організацій міського, обласного, всеукраїнського рівнів діяльності.
Що контролює адміністрація закладу
1.Раціональне використання робочого часу.
2.Якість виконання основних посадових обов'язків та поточних доручень.
3.Планування роботи.
4.Результати виховних заходів.
5.Активність участі в громадському житті школи.
6.Креативність та фаховий рівень працівника.
7.Звіти та самоаналізи роботи.
8.Ретельність ведення документації.

Немає коментарів:

Дописати коментар